Podwiązka na studniówkę (+schemat)

Cóż, już 5 stycznia idę na najważniejszy bal w mojej edukacji - czyli studniówkę. Postaram się pokazać zdjęcia po imprezie, ale póki co mam jeden element stroju do zaprezentowania. Jak się można domyślić, zrobiłam go szydełkiem.

Wszyscy wiemy, że jedną z tradycji studniówkowych jest czerwona podwiązka. Ja postanowiłam zrobić ją sama z czerwonej wstążki i kordonka Cotton Filet. Użyte szydełko to moje niezastąpione 1,25mm.
Wzór znalazłam na stylowi.pl, wyglądał tak:



Oczywiście łatwo się domyślić, że zmodyfikowałam schemat:
1) na początku  zrobiłam tyle oczek łańcuszka, ile zalecane we wzorze - 11 na początek, 12 na każdy motyw i 9 na koniec (czyli liczba oczek podzielna przez 12 i do tego jeszcze 20)
2) rząd pierwszy to słupek potrójny, jedno oczko łańcuszka, jedno oczko początkowego pomijamy, słupek potrójny, oczko przerwy, słupek potrójny itd (to pasek, przez który przewlekłam wstążkę)
3) rząd 2. robiłam wg wzoru, w rzędzie trzecim tam, gdzie jest 7 słupków podwójnych przedzielonych oczkiem, zrobiłam 7 słupków podwójnych, pikotek z 4 oczek, 7 słupków podwójnych
4) rzędu 4 nie zrobiłam w ogóle
5) dół obrobiłam tak, że w przerwę między słupkami potrójnymi zrobiłam 2słupki, 3 oczka łańcuszka, 2 słupki, oczko ścisłe w kolejną przerwę, 2 słupki w kolejną przerwę, 3 oczka, 2 słupki, oczko ścisłe w następną przerwę itd.
 Na koniec przeciągnęłam wstążkę przez co drugi słupek potrójny, zawiązałam w kokardkę i gotowe!

Jeszcze ze swojej strony doradzam, aby podwiązkę zrobić większą, niż obwód uda, a właściwy rozmiar uzyskać za pomocą wstążki. Taka podwiązka nadaje się zarówno na studniówkę czy ślub, ale także do seksownej bielizny ;)

A teraz czas na efekt (przy okazji - jedyna i niepowtarzalna okazja, aby obejrzeć moje udo!):





Na studniówkę planuję jeszcze zrobić szal z Angora Ram (z moherkiem) w kolorze szarym, ponieważ takie właśnie będę miała dodatki do czerwonej sukienki. Ale dziś na tapecie czapa dla lubego z Everyday Big Himalaya, bo szewc bez butów chodzi, a Ukochany jak dotąd bez ręcznie robionej czapki.

Komentarze

  1. Kobieto, kiedy ty masz czas jeszcze się uczyć? :) Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie nie muszę się uczyć, bo do 7 stycznia trwa przerwa świąteczna ;)

      Usuń
  2. Również w klasie maturalnej i nie tylko szydełkowałam i dla chcącego zawsze czas na to się znajdzie. Więc pozdrawiam wszystkie dziewczyny uczące się i szydełkujące jednocześnie:) Ps. Matura zdana a teraz nadal się uczę i szydełkuje

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam pytanie odnoście użytkowania tej ślicznej podwiązki :)
    Nie zsuwała Ci się? Wstążka dobrze trzymała?
    Ja właśnie robię moją pierwszą podwiązkę i zastanawiam się nad wciągnięciem gumki do środka.
    P.S. Tworzysz cudeńka i przepięknie je prezentujesz :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad i powiedz mi, co myślisz!

Popularne posty